
Проект ресурсної кімнати по наказу №414 "Сучасна практичність"
- Ресурсна Кімната
- 163 000
Ресурсна кімната у школі або у ресурсному центрі – це, в першу чергу, можливість розвитку та включення у соціальну активність дітей з особливими освітніми потребами. Заняття у ресурсній кімнаті допомагають дитини правильно соціалізуватися, набути соціально-побутові навички, підвищити навчальні навички та інтегруватися до освітнього процесу в цілому. Зазначений нижче перелік обладнання для ресурсної кімнати є оптимальним для розвитку та засвоєння усіх базових навчальних та соціально-побутових навичок.
Артикул | Фото | Найменування | Опцii | Цiна,грн | Кiлькiсть | Сума,грн |
---|---|---|---|---|---|---|
f1017 |
![]() |
1374 | 1374 | |||
f3527 |
![]() |
6468 | 6468 | |||
f1947 |
![]() |
25354 | 25354 | |||
f1844 |
|
21834 | 21834 | |||
f3529 |
![]() |
2286 | 2286 |
Артикул | Фото | Найменування | Опцii | Цiна,грн | Кiлькiсть | Сума,грн |
---|---|---|---|---|---|---|
f3523 |
![]() |
2322 | 9288 | |||
f3532 |
![]() |
73 | 438 | |||
f3533 |
![]() |
66 | 396 | |||
f3534 |
![]() |
356 | 2136 | |||
f3535 |
![]() |
53 | 318 |
Артикул | Фото | Найменування | Опцii | Цiна,грн | Кiлькiсть | Сума,грн |
---|---|---|---|---|---|---|
f1643 |
![]() |
306 | 612 | |||
f1751 |
![]() |
576 | 1152 |
Артикул | Фото | Найменування | Опцii | Цiна,грн | Кiлькiсть | Сума,грн |
---|---|---|---|---|---|---|
f3010 |
![]() |
1170 | 1170 | |||
f2030 |
![]() |
3062 | 3062 |
Артикул | Фото | Найменування | Опцii | Цiна,грн | Кiлькiсть | Сума,грн |
---|---|---|---|---|---|---|
f3542 |
![]() |
3980 | 3980 | |||
f3543 |
![]() |
2996 | 5992 | |||
f3544 |
![]() |
1498 | 4494 | |||
f3545 |
![]() |
2310 | 2310 | |||
f3546 |
![]() |
1650 | 1650 | |||
z5822 |
![]() |
1947 | 3894 | |||
f3531 |
![]() |
2820 | 2820 | |||
f3530 |
![]() |
636 | 636 | |||
f3538 |
![]() |
930 | 930 | |||
f3537 |
![]() |
828 | 828 | |||
f3536 |
![]() |
1098 | 1098 |

Ресурсна кімната - інклюзивний простір в школі
Все більше батьків, які виховують особливих дітей, прагнуть віддати їх не в корекційну школу, а в загальноосвітню, де набагато швидше відбувається соціалізація дітвори. Тим більше, що українське законодавство гарантує рівний доступ до освіти для всіх учнів. Але без створення спеціальних умов забезпечити в повній мірі інклюзивну освіту неможливо. Подібні особливі кімнати можуть бути створені і в школах і в інклюзивно-ресурсних центрах.
Мета ресурсної кімнати - мінімізувати психологічний дискомфорт при адаптації дітей з фізичними та розумовими відхиленнями до активного розвитку та навчання. Нові знання та інструменти для їх реалізації тут отримають не тільки учні, а й їхні вчителі, для яких у ресурсній кімнаті передбачено все необхідне для того, щоб грамотно побудувати інклюзивний освітній процес.
Ресурсний клас - це не лише поділений на зони простір, а і стале соціальне оточення — група учнів та вчителів і їх асистентів.
Основне призначення ресурсної кімнати
Основною функцією створення ресурсного класу є забезпечення для учнів з особливими освітніми потребами комфортних умов для переходу від ігрової діяльності до навчальної. Головним завданням є розумне використання робочого простору, який умовно можна поділити на сектори: навчально-пізнавальний та побутово-практичний.
У першій зоні може здійснюватись процес навчання у групах або індивідуально.
У другій зоні створюється простір, який виконує функції кухні та їдальні. Тут діти з особливими освітніми потребами під наглядом педагогів або з їхньою допомогою набувають навичок самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватись у соціумі.
Все це спрямоване на збереження психоемоційного стану учнів з різними нозологіями та школярами без особливих освітніх потреб і створення у такій групі позитивного мікроклімату.
Обладнання для ресурсної кімнати
Для облаштування особливого класу необхідно відповідально вибрати необхідний ряд матеріалів і устаткування:- Спортивно-ігрові товари ( необхідні для заняття фізкультурою);
- Парти, стільці, столи та інші меблі необхідні для індивідуальних і колективних занять;
- Засоби навчання та методики, спеціальна література;
- Іграшки та меблі для сенсорної кімнати.
Усе оснащення ресурсної кімнати має відповідати основним потребам розвитку дитини, як наприклад, зазначений нижче перелік устаткування розділений на наступні категорії: зона групової роботи та зустрічей, зона фізичного розвантаження, зона індивідуальної роботи та творчості, зона психологічного розвантаження.
Зонування ресурсної кімнати у школі
- Зона групової роботи та зустрічей
Зона фізичного розвантаження
Зона фізичного розвантаження потрібна для регулярної зміни діяльності дітей, тому що не рідко діти, з ООП, мають знижену здатність концентрації уваги, тому дуже корисно часто переключатися на активні вправи, які стимулюють вестибулярну систему, тактильну систему, пропріоцептивну систему, розвиває баланс та координацію.
- Зона індивідуальної роботи та творчості
У зоні індивідуальної роботи дитина набуває освітні навички, у чому їх звісно допомагає спеціаліст. Тут відбувається вивчення букв, цифр, геометричних фігур і т. д. І не менш важливою виступає зона психологічного розвантаження, де відбувається сенсорна інтеграції та релаксаційні процеси. Для дитини важливо отримувати зорові, слухові стимули, стимули нюхові та смакові, знову ж таки тактильні та пропріоцептивні. Стимуляція систем сприймання дитини важлива не лише для її розслаблення, а й для стимуляції інших важливих процесів, що допомагають дитині у навчанні.
У ресурсному класі присутні набори посуду, кухонні панелі, кухонні електричні прилади, як наприклад, електрочайник та мікрохвильова піч. Спеціаліст разом з дитиною проводить різноманітні маніпуляції, а саме готуюсь їжу розігріваючі її, роблять чай або сервірують стіл. Інші спеціальні меблі, які є у кожному домі, допомагають дитині навчитися правильно обходитися зі своїм одягом, тобто складати його у шафу або вішати на вішалку.
Обов'язковими для ресурсного класу є набори для розвитку творчої активності дитини. Творчі вправи допомагають дитини як емоційно, так і фізично. Займаючись арт-терапією дитини розкриває себе, відпрацьовує свій емоційний стан, а також розвиває дрібну моторику рук, загальну координацію, стимулює зір та тактильну систему.
- Зона психологічного розвантаження
Куточок сенсорної інтеграції також має бути присутнім у ресурсній кімнаті, ще його можна називати релаксаційним. Заняття у відповідному напрямку допомагають дитини зняти напругу, випустити зайву енергію щоб з новими силами продовжити навчання.
Створюйте ресурсну кімнату разом з інтернет-магазином "Фактор розвитку" вже сьогодні. На сайті «Фактор розвитку» Ви маєте можливість обрати та придбати обладнання для ресурсної кімнати у декілька кліків.