Cенсорні кімнати

Темна сенсорна кімната

Темна сенсорна кімната

У темній сенсорній кімнаті оснащення сприяє розслабленню, відновленню психоемоційного стану, заспокоєнню. Вона забезпечена світловими приладами, яких немає в світлій кімнаті – розсіяним світлом, фібероптичними виробами, що створюють ефект зоряного неба або зоряного дощу. Додатковими стимулами виступають: звуки природи, заспокійлива музика, приємні запахи, пропливаюче світло, нейтральні кольори. Кімнати розслаблення є невід'ємною частиною реабілітації у психологів при: неврозах, гіперактивності, тривожних станах, затримках психомоторного розвитку, проблем мовлення, адаптаційних розладів.

Кімната сенсорно-моторного розвитку

ЛФК кімната

Зали ЛФК мають стати обов’язковим елементом кожної української школи. Лікувальна фізкультура однаково корисна для всіх дітей в тому числі і для дітей з особливостями розвитку. Спеціалізоване обладнання та комплекси доступних вправ дозволяють ефективно відновити і зміцнити здоров’я, розширити коло необхідних реабілітаційних заходів, для дітей з особливостями розвитку, після отриманих вправ чи перенесених хвороб. Реабілітація рекомендована при захворюванні ОРА, ураженнях мозку та ЦНС, психічній інклюзії. Навіть при таких захворюваннях, як аутизм, рекомендовані фізичні вправи. Цікаво, що ЛФК, масажі та вправи на гімнастичному обладнанні, лікарі рекомендують проходити дітям навіть з початковою стадією сколіозу.

Кабінети спеціалістів

Варіанти планування та реалізовані проекти шкільних просторів від «Фактор розвитку».

Готові рішення

Рекомендовані товари


Понад 2000 товарів для оформлення шкільних просторів

Сенсорна кімната - простір для релаксації та сенсорно-моторного розвитку

Всі ми пізнаємо світ завдяки своїм відчуттям. Зір, слух, нюх, смак, тактильні відчуття – саме вони формують наше уявлення простору та реальності з самого дитинства, тренують швидкість реакції та рівновагу, наповнюють відчуття сенсом. На все, що відбувається довкола – ми реагуємо, і кожна така реакція організму – це реакція через органи чуття. Чим більше таких сигналів отримує центральна нервова система та головний мозок – тим більше утворюється нейронних звязків, а отже і активно розвивається мозок. Сенсомоторна стимуляція або сенсорна стимуляція дозволяє не тільки максимально розвантажити дитину психологічно, але й одночасно активно стимулює усі органи чуття та покращує роботу головного мозку і ЦНС. Спеціально обладнане приміщення для сенсомоторного розвитку дітей – сенсорна кімната – по суті є інтерактивним середовищем, де все необхідне обладнання призначене для полісенсорного впливу на органи чуття. Ігрові вправи у сенсорній кімнаті активно стимулюють тактильну, зорову, слухову системи, за рахунок такого полісенсорного впливу процес сприйняття відбувається значно активніше.
Заняття у сенсорній кімнаті корисні для всіх, без винятку, дітей. Це чудово знала Марія Монтессорі – всесвітньо відомий педагог, педагогічна методика якої й зараз є однією із найбільш популярних освітніх методик у світі. Саме вона запропонувала і однією з перших створила спеціальний простір для сенсомоторного розвитку та стимуляції – сенсорну кімнату. Заняття у сенсорній кімнаті максимально розвивають сенсорні відчуття у дитини і всі види чуття загалом, знімають тривожні стани та створюють позитивний емоційний простір, формують сприйняття ритму, кольору, звуку, розвивають пам'ять та фантазію, мислення, допомагають долати власні страхи та агресію, сприяють профілактиці психофізичних та емоційних колапсів. Саме тому заняття у сенсорній кімнаті рекомендовані для дітей з особливими потребами.
Темна та світла сенсорна кімната

Сенсорні кімнати загалом поділяються на темні сенсорні кімнати та світлі сенсорні кімнати. Темна сенсорна кімната є кімнатою релаксації, ігри та заняття в них відновлюють психоемоційний баланс у дітей та сприяють заспокоєнню. В таких кімнатах також корисно працювати з метою позбавлення страхів та агресії. Поєднання світлових елементів із максимальною сенсорним сприйняттям у темній кімнаті створюють відчуття справжнього дивовижного світу і максимально розвантажують дитину.
Світла сенсорна кімната являється, навпаки, кімнатою сенсомоторної стимуляції, сенсомоторного розвитку. Яскраві деталі кімнати та нестандартні й цікаві водночас ігрові елементи тут допомагають самостійно приймати рішення та розвиватись шляхом максимального сприйняття та уваги. Заняття в кімнаті сенсомоторного розвитку покращують настрій та психоемоційний стан, розвивають прийняття осмислених рішень та швидкість реакції.
Сенсорна кімната для дітей, нарівні із спортивною халою та кабінетом ЛФК, є третім важливим простором, який повинен бути облаштований у будь-якому дошкільному та шкільному навчальному закладі або спеціалізованому інклюзивно-ресурсному центрі. Низька мотивація дітей до навчання, розлади аутичного та психомоторного спектрів, гіперативність та підвещена агресія – наявність облаштованої сенсорної кімнати та правильно підібрані вправи допоможуть коригувати необхідні та стани та значно покращити психоемоційний розвиток дитини. Сенсорна кімната в ДНЗ та сенсорна кімната в школі можуть вдало та корисно поєднатись із ігровими куточками та просторами. Щире бажання пізнати світ, відпочинок після інтелектуальних занять допоможе не втрачати мотивацію до навчання та максимально покращить настрій. Також доцільне облаштування сенсорних кімнат і в дитячих лікарнях та відповідних відділеннях у лікарнях, й в окремих кабінетах. Обладнання для сенсорної інтеграції стане доречним і необхідним обладнанням кабінету психолога.

Вимоги до обладнання для сенсорної кімнати

До облаштування сенсорної кімнати є ряд вимог, яких необхідно дотримуватись. Перша з них – це безпечне середовище. Жоден елемент обладнання чи іграшка, а також саме приміщення не мають бути травматичними для дитини, ніяких гострих кутів та виступаючих твердих панелей. Дитина в темній сенсорній кімнати може вільно пересуватись, не боячись ударів та падіння. Саме тому виробники інклюзивної продукції подбали про створення спеціальних м’яких меблів та елементів. М’які меблі переважно є модульними та виконані у яскравих кольорах, що дозволяє малюку формувати сенсорні знання про еталонні поняття – колір, розмір, вагу, а також розвиває навички конструювання та уяви. До категорії м’яких меблів входять м’які модулі, пуфи, крісла-мішки, мати для вправ та відпочинку. Також важливим обладнанням будь-якої сенсорної кімнати є безпечні сухі басейни. Радість від «купання» у такому басейні покращує психоемоційний стан дитини та допомагає забезпечити потребу у постійному русі. Масажний ефект, розвиток м’язової системи та дрібної моторики, поглиблення тактильних та візуальних чуттів – ось ті результати, які ми маємо під час ігор в сухому басейні.

Обладнання для сенсорної інтеграції - бульбашкові колонни, сухі басейни, фіброоптика

Друга вимога – обладнання повинне максимально забезпечувати стимуляцію чуттів. Наприклад, для зорової стимуляції ідеальним обладнанням стануть бульбашкові колони та фіброоптика (фіброоптичне волокно), карта зоряного неба, спеціальні проектори та для сенсорної інтеграції світлові іграшки. Для тактильної стимуляції можемо порекомендувати пісочницю з підсвіткою, тактильні доріжки та тренажери, масажні кільця та м’ячі. Для пропріоцептивної стимуляції спеціально створені обіймаюче-стискальні машини-сквізери, роликові спуски, обтяжуючі ковдри та м’які тренажери. Для вестибулярної стимуляції ідеальними будуть дитячі балансири та сенсорні гойдалки, аудіостимуляції – світло-музичні панелі, інтерактивні музичні системи тощо.
Вимоги до проведення занять у сенсорній кімнаті
Проведення занять у сенсорній кімнаті підпадає під ряд факторів та вимог, пов’язаних із діагнозом та проблематикою стану дитини та індивідуальними факторами. Залежно від цього спеціалістом-психологом розраховується план занять. Для прикладу, одне стандартне заняття припадає на 15-45 хв. Заняття бажано проводити один-два рази на тиждень.
Заняття в сенсорній кімнаті можуть бути як індивідуальними, так і груповими. Кількість діток у групі залежить від площі приміщення, але максимальна кількість групи не повинна перевищувати 15 чоловік.
Проведення групових занять потребує присутності та уваги кількох спеціалістів. А далі – продуманий спеціалістами план занять, які в сенсорній кімнаті проходять у виключно ігровій формі. Перед заняттям необхідно дати можливість дитині познайомитись із новими для неї ігровими предметами, аби уникнути відчуттів страху та скованості. Якщо на якийсь предмет буде відповідна негативна дитяча реакція – провзаємодійте із дитиною так, щоб позбавити дитину негативних відчуттів. У висновку діти матимуть цікаво проведений час і задоволення від нових відчуттів.

Сенсорна кімната у школі - готові рішення для освітян

Виробник інклюзивної продукції № 1 в Україні Фактор Розвитку розробив унікальні лінійки продукції для темних сенсорних кімнат та кімнат сенсомоторного розвитку. Бульбашкові колони різного розміру, каркасні та безкаркасні сухі басейни, фіброоптика, унікальне обладнання для тактильної, пропріоцептивної, зорової та аудіостимуляції – вся необхідна продукція представлена у нашому каталозі. Також на нашій онлайн-платформі Ви можете обрати готові рішення для освітян – уже сформований перелік обладнання для сенсорної кімнати за певною ціною – та замовити відповідно до потреб свого закладу. Це значно зекономить час та пришвидшить процес оформлення замовлення.

Кімната сенсомоторного розвитку - унікальне інклюзивне обладнання від Фактор Розвитку

Якщо у Вашому розпорядженні знаходиться великий простір, ми допоможемо укомплектувати його якісним та унікальним сенсорним обладнанням, спроектувати унікальний дизайн простору та облаштувати його останніми новинками сьогодення. Також ми маємо унікальні дизайни і для облаштування маленької сенсорної кімнати для психологічного розвантаження. Заходьте на factor.com.ua, обирайте необхідне обладнання для свого закладу, готове рішення у «Прайс-листах» або ж зверніться до нашого менеджера для розроблення унікального проекту – компанія Фактор Розвитку у надшвидкий строк втілить усі Ваші побажання.

Окрім спеціалізованого обладнання для сенсорних кімнат пропонуємо Вам також скористатись і нашими прайс-листами, де подано повний перелік необхідного обладнання для спеціалізованих кабінетів у школах, днз та інших закладах – інклюзивно-ресурсних центрів, шкіл-інтернатів тощо. Прайс-листи зручні у користуванні. В кожному з них відображено повний, готовий перелік обладнання для того чи іншого простору. В цьому переліку подано назви та фотогалерею продукції, необхідні описи та габарити, кольорові рішення та необхідну кількість. Вам необхідно лише обрати потрібну модель, її кольорове рішення та кількість відповідно до рекомендованого переліку для Вашого закладу та оформити замовлення. Наші менеджери зв’яжуться з Вами у найкоротший строк, проконсультують та вестимуть Ваше замовлення до часу отримання, встановлення та облаштування.
Командою Фактор Розвитку розроблено прайс-листи готових рішень та необхідного обладнання для кабінету психолога, кабінету дефектолога, обладнання для кабінету логопеда, кабінету директора та зони очікування тощо.

Кабінет психолога - необхідне оснащення для оформлення

Кабінет психолога потребує не тільки спеціалізованого оснащення, а й продуманого дизайну й оформлення. Спокійні кольори стін, цікаві ігри та тренажери, дружній для дітей простір, зручне та надійне обладнання – ось таким має бути кабінет психолога в днз та школі.
Для кабінету логопеда окрім меблів та технічного оснащення необхідні і спеціалізовані логопедичні інструменти та обладнання – спірометр, логопедичне дзеркало, логопедичні зонди, ротовий інструмент і т.д.

Усе необхідне для дизайну кабінета директора

В будь-якій школі, ДНЗ чи спеціалізованому центрі директору не обійтись без власного кабінету. Облаштування кабінету директора також має свої особливості та ряд вимог. Найперше, на що ми звертаємо увагу, коли приходимо до кабінету – це стіл. Він має бути зручним у експлуатації та містким (з багатьма полицями та нішами), та для прийому. В каталозі Фактор Розвитку Ви маєте можливість обрати стіл в кабінет директора за необхідними параметрами та потрібної форми. Дизайн кабінету директора також потребує стильних шаф та навісних поличок, де будуть зберігатись необхідні документи, зручного крісла, окремого куточку для відпочинку. Все необхідне обладнання представлене у нашому прайс-листі «Кабінет директора».

Меблі для зони очікування у школі та ДНЗ

Окремої уваги заслуговує і зона очікування у школі. Це може бути зона очікування у приймальні директора, вчительській кімнаті тощо. Така зона має бути облаштована зручними меблями та мультимедійним обладнанням, мати індивідуальний та стильний водночас дизайн та відповідати усім вимогам нової української школи. Меблі для зони очікування від Фактор Розвитку – це якісна прдукція та унікальні дизайни, європейська сертифікація та новітні матеріали у виробництві.
Обирайте для своєї школи, дитячого садочка, інклюзивно-ресурсного центру сертифіковану європейську продукцію від Фактор Розвитку. Обирайте виробника інклюзивної продукції № 1 в Україні. У нас Ви можете придбати унікальне обладнання для темних сенсорних кімнат та кімнат сенсомоторного розвитку, спеціалізоване обладнання для кабінетів психолога, логопеда, сурдопедагога, тифлопедагога, дефектолога у школі та ІРЦ, а також обладнання та меблі для просторів у школі – приймальні директора, зони очікування.